Стаття 19. Органи соціального діалогу у сфері зайнятості
1. Для підготовки погоджених рішень щодо здійснення політики зайнятості можуть створюватися координаційні комітети сприяння зайнятості, ради з професійної орієнтації та інші органи соціального діалогу.
2. Порядок формування органів соціального діалогу у сфері зайнятості, повноваження та організація їх роботи визначаються відповідно до статті 9 Закону України "Про соціальний діалог в Україні".
Проект
Положення про Волинський обласний координаційний комітет сприяння
зайнятості
І. Загальні положення
Волинський обласний координаційний комітет сприяння зайнятості (далі
Комітет) є постійно діючим незалежним тристороннім органом у системі
соціального партнерства.
Комітет утворений з метою підготовки погоджених рішень щодо здійснення
політики зайнятості у відповідності до статті 19 Закону України «Про зайнятість
населення» та ст.9 Закону України «Про соціальний діалог в Україні».
Комітет утворюється на громадських засадах з однакової кількості
представників органів виконавчої влади, представників обласного об’єднання
організацій роботодавців або уповноважених ними органів підприємців, федерації
профспілок області (далі Сторони).
У своїй роботі Комітет керується чинним законодавством і цим Положенням.
Сторону від органів виконавчої влади представляє Волинська обласна державна
адміністрація в особі органів місцевої виконавчої влади і органів місцевого
самоврядування.
Сторону роботодавців представляє Волинське обласне об’єднання організацій
роботодавців в особі обласних, міських і районних організацій роботодавців, що
входять до його складу.
Сторону професійних спілок представляє федерація профспілок області в особі
членських організацій профспілок, що її утворюють.
Аналогічні Комітети можуть створюватись в районах та містах обласного
значення.
ІІ. Основні напрямки діяльності Комітету:
Комітет розглядає і приймає рішення з питань:
- розробки пропозицій щодо вдосконалення правової і нормативної основи ринку
праці;
- розробки заходів щодо реалізації Територіальної програми
зайнятості населення та підготовки пропозицій обласній державній адміністрації
щодо виділення додаткових фінансових ресурсів для здійснення цієї програми;
- координації зусиль органів виконавчої влади, обласного об'єднання
організацій роботодавців та федерації профспілок області щодо пошуку шляхів
ефективного використання трудових ресурсів, запобігання розвитку безробіття та
забезпечення соціального захисту працівників найманої праці від безробіття;
- розробки пропозицій органам державної і місцевої виконавчої влади щодо
економічного заохочення підприємств, установ і організацій у створенні
додаткових робочих місць для осіб, які потребуюсь соціального захисту, а також
компенсації витрат, пов'язаних з їх підготовкою і перепідготовкою, підвищенням
кваліфікації за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного
соціального страхування України на випадок безробіття (далі Фонд);
- міжнародного співробітництва у вирішенні проблем зайнятості населення,
включаючи працю громадян області за кордоном та іноземних громадян в області;
- розробки та розвитку системи страхування по безробіттю;
- професійної орієнтації населення, підготовки і перенавчання безробітних та
працівників новим професіям у відповідності зі структурними змінами в галузях
господарського комплексу області та в організації виробництва і праці;
- оцінки чисельності вивільнених працівників та структури незайнятого
населення, що підлягає перенавчанню, і підготовки відповідних рекомендацій;
- розвитку учбової бази центрів перенавчання в рамках державної служби
зайнятості, координації використання учбової бази підприємств,
установ і організацій для перепідготовки незайнятого населення і безробітних;
- підготовки пропозицій правлінню Фонду загальнообов’язкового державного
соціального страхування України на випадок безробіття щодо напрямків витрат
коштів Фонду, їхню доцільність і ефективність;
- розвитку обласної служби зайнятості населення та її матеріально-технічної
бази;
- аналізу міжтериторіального перерозподілу трудових ресурсів області і його
вплив на підвищення рівня зайнятості населення;
- вжиття заходів щодо підвищення кваліфікації найманої робочої сили.
Комітет:
- спільно з органами місцевої виконавчої влади готує Кабінету Міністрів
України пропозиції із вирішення проблем зайнятості населення області;
- бере участь у аналізі виконання в області укладених міждержавних угод про
трудову міграцію;
- бере участь у проведенні громадської експертизи Територіальної програми
зайнятості населення та контролі за станом її виконання;
-
розглядає та погоджує навчальному
закладу, для проведення ліцензування, Концепцію діяльності за заявленою
освітньою послугою;
- взаємодіє з міськими і районними координаційними комітетами, та при
необхідності, координує їх роботу, проводить спільні засідання, узагальнює і
поширює передовий досвід роботи;
- разом з обласним центром зайнятості організовує семінари для міських та
районних координаційних комітетів, проводить фахові дискусії, круглі столи,
конференції, виїзні засідання;
- взаємодіє з правлінням Фонду загальнообов'язкового державного соціального
страхування України на випадок безробіття через свого представника в правлінні
Фонду;
- заслуховує інформації Територіальної державної інспекції з питань праці по
Волинській області про дотримання законодавства про зайнятість населення
державними органами, підприємствами, установами і організаціями (незалежно від
форм власності і господарювання);
- розглядає питання, пов’язані зі створенням необхідних передумов для
працевлаштування неповнолітніх осіб та молоді віком до 35 років;
- бере участь у розробці і вирішенні інших питань регулювання праці в Україні
та області.
Комітетом можуть створюватися постійні комісії та тимчасові робочі групи.
Члени Комітету можуть залучатися до розробки законопроектів та інших
нормативно-правових актів, що стосуються сфери зайнятості та інформують Комітет
про проведену роботу.
На засіданнях Комітету, за погодженням Сторін, з метою обговорення особливо
актуальних питань, пов’язаних із виконанням програм зайнятості, запровадженням
нових підходів до формування і розміщення трудового потенціалу, можуть
запрошуватись депутати Верховної Ради України, обласної ради, керівники
структурних підрозділів органів місцевої виконавчої влади, місцевого
самоврядування та науковці.
ІІІ. Повноваження Комітету та представників Сторін
Комітет має право одержувати відповідну інформацію в межах сфери його
діяльності від органів місцевої виконавчої влади, профспілок та роботодавців,
якщо така інформація не є державною чи комерційною таємницею.
Член Комітету набуває своїх повноважень після офіційного рішення Сторони,
що його делегувала.
Порядок делегування і відкликання представників Сторони визначають
самостійно.
Член Комітету має на засіданні один вирішальний голос.
Кожна із Сторін призначає заступників членів Комітету.
Вирішальний голос члена Комітету за його відсутності може передаватись
письмовим дорученням іншому члену Комітету. При цьому кожний з присутніх на
засіданні Комітету може голосувати тільки за одного відсутнього.
Члени Комітету мають право, за дорученням Комітету, відвідувати
організації, які займаються питаннями зайнятості та працевлаштуванням
населення, з метою отримання необхідної інформації.
IV. Склад і порядок формування Комітету
Комітет утворюється з однакової кількості осіб кожної із представлених
Сторін. За погодженням Сторін кількість членів Комітету може бути змінена.
Термін повноважень одного скликання Комітету - 6 років.
Не пізніше як за 2 місяці до закінчення повноважень, Сторони надсилають
пропозиції щодо його нового складу.
V. Організація роботи
Для виконання оперативних функцій та організації роботи Комітет обирає
голову та двох його заступників терміном на 2 роки. Голова та його заступники
мають представляти кожну із трьох Сторін Комітету. Голова почергово
обирається від кожної із Сторін.
Для організації роботи Комітету Розпорядженням голови облдержадміністрації,
за поданням обласного центру зайнятості (далі ОЦЗ), призначається
відповідальний секретар координаційного комітету сприяння зайнятості із числа
штатних працівників ОЦЗ.
Відповідальний секретар входить до складу Комітету без права голосу.
Засідання Комітету скликається не рідше одного разу на квартал. Позачергові
засідання Комітету скликаються за:
- попереднім рішенням Комітету;
- пропозицією голови Комітету;
- на вимогу однієї або кількох Сторін.
План роботи Комітету на наступний рік затверджується на останньому
засіданні попереднього року. Питання до розгляду на засідання Комітету
визначаються на основі плану роботи Комітету на відповідний рік, а також
письмових пропозицій Сторін або окремих членів Комітету, надісланих до
секретаріату Комітету за 15 днів до запланованого засідання.
Пропозиції до проекту плану роботи вносять члени Комітету або Сторони.
Кожна Сторона щорічно вносить на розгляд не менше одного актуального питання на
кожне засідання Комітету з обґрунтованою довідкою та проектом рішення.
Сторона, яка готує розгляд питання на засідання подає секретарю Комітету,
не пізніше як за 10 днів до запланованого засідання, довідку із зазначеного
питання та пропозиції до проекту рішення.
Розгляд питань на засіданні Комітету проводиться, як правило, з доповіддю
або висновком з цього питання кожної із трьох представлених у ньому Сторін.
Веде засідання голова Комітету або, за його дорученням, у випадку
відсутності – один із заступників голови Комітету.
Рішення Комітету оформляються у вигляді протоколів і є обов’язковими для
виконання кожною із представлених у ньому Сторін. Протокол підписує головуючий
та відповідальний секретар. Рішення Комітету доводяться до відповідних
організацій у вигляді витягів із протоколів його засідань. Рішення Комітету
носять рекомендаційний характер.
Витрати,
пов'язані з діяльністю Комітету, передбачаються кошторисом Волинського
обласного центру зайнятості.
VІ. Процедура прийняття рішення
Засідання Комітету вважається повноважним, якщо на ньому присутня кількість
осіб, що представляє не менше 2/3 загальної кількості голосів і не менше
половини від кожної Сторони.
Рішення Комітету приймається прямим відкритим голосуванням його членів або
уповноважених осіб, якщо за нього проголосувала більшість присутніх на
засіданні членів Комітету.
Зміни до Положення про Волинський обласний координаційний комітет сприяння
зайнятості населення приймаються, якщо за них подано 2/3 голосів.
VIІ. Порядок погодження розбіжностей
Якщо при голосуванні голоси розділились на рівні частини, то вирішення
питання переноситься на наступне засідання.
Якщо прийняття рішення переноситься, таким чином, двічі і не з'являються
нові факти, або одна із Сторін не бере участі в голосуванні, то таке питання
знімається з голосування і рішення по ньому не приймається.
Погоджено
представниками:
Від сторони
виконавчої влади:
Заступник
голови Комітету - заступник голови
обласної
державної адміністрації
|
Мишковець
С.Є.
|
Начальник управління освіти і науки
облдержадміністрації
|
Загрева В.Я.
|
Директор обласного центру зайнятості
|
Кучмук Р.Є.
|
Заступник директора департаменту
соціального захисту населення
облдержадміністрації
|
Гобод О.М.
|
Заступник директора – начальник
управління
прогнозування, моніторингу
економічного
та соціального розвитку і торгівлі
облдержадміністрації
|
Дика Г.Я.
|
Від сторони
роботодавців:
Голова Комітету - генеральний директор
ПАТ SKF «Україна»,
голова правління
організації роботодавців
|
ЦибульськийВ.І.
|
Виконавчий директор Волинського
обласного об’єднання організацій
роботодавців
|
Сохацький А.Л.
|
Генеральний директор ПАТ «Волинь-АВТО»
|
Корольчук Ю.С.
|
Директор ЖКП №7, голова правління
організації ЖКГ області
|
Гарбарчук М.М.
|
Директор ВАТ «Луцьке АТП 10727»,
голова правління
організації роботодавців підприємств
автомобільного
транспорту області
|
Демчук М.М.
|
Від сторони
профспілок:
Голова Федерації профспілок області
|
Карпомиз І.І.
|
Голова обласної організації профспілки
працівників соціальної сфери
|
Микитюк Г.П.
|
Голова обласної організації профспілки
працівників
автомобільного і сільськогосподарського
машинобудування
|
Грушка Р.М.
|
Голова обласної профспілкової
організації
працівників агропромислового комплексу
|
Чернюк Р.І.
|
Голова обласної організації профспілки
працівників
зв’язку УДППЗ «Укрпошта»
|
Андріюк В.С.
|